Min gubbe berättar – upplevelse av ett skadligt väsen
Min gubbe berättar – upplevelse av skadligt väsen
Del 1
Han berättade detta den 20 sep 2018.
Min gubbe ser väldigt lätt, av sig själv, väsen i Den andra världen. Särskilt spöken.
Han berättar:
- Det är någon i vårt hus!
Han är tyst en stund, sen fortsätter han: - Någon skruvar ur glödlampor och drar ur kontakter. Det har hållit på någon vecka. Men det är ju inte farligt.
(Blir lite sur på honom för det är trots allt Mörkermånad.)
Men i natt hände lite fler grejor. Det krafsade i hallen. Som när Emmis varit och bajsat. Fast lite lägre och långsammare. Han sa åt henne att han skulle komma upp och göra rent.
Klockan var strax efter 2 på natten.
Det blev tyst ett tag, men började strax igen. Gubben gick upp, men ingen där, men inget bajs. Båda katterna låg och sov, så han gick och la sig igen.
Krafsandet börjar igen. Nu blir han arg och säger till på skarpen. Då blev det tyst.
Han försöker sova igen, men nu börjar han höra röster ifrån vardagsrummet. En kvinnlig röst som pratade och skrattade. Gubben sa åt den att vara tyst ett flertal gånger, men den löd inte. Till sist blev han förbannad och hotade den. Då blev den till sist tyst.
Forts följer.
- Redigerat 2023-09-02 18:04 av Mandra

Del 2
Gubben berättar inte det här för mig förrän det pågått i en vecka. Vi ska åka till stan då, så jag hinner inte resa och kolla.
Men jag tittar lite samtidigt som jag kör. (Jag kan det.)
Jag hittar ett stort, svart, hårigt monster nere i pysselrummet. Det ligger i källaren. Jag kunde ju inte göra så mycket när jag körde, men jag fick hjälp av några hjälpandar. De kedjade fast honom i golvet. Den blev tvärilsk.
Lite senare på dagen, när vi kommit hem, så kallade jag på De 20. De kom och tog med honom långt upp i ÖV. Jag ville att de skulle vänta med att rena honom. Bara hålla honom där.
22 sep -23
Skulle resa och kolla honom. Men de tycktes ha renat honom i varje fall. Hon var en avfallen Utom-universing. Att de är avfallna betyder att de ställt sig på de skadligas sida (dom är inte där normalt).
Jag frågade vilket universa hon kom ifrån, men fick inget svar.
I natt har gubben sett skuggor i trädgården. Jag ser dem för mitt inre nu. Båda är från döda djur. Gubbens inre seende är mer påslaget än vanligt.
Den store vise mannen kommer och förseglar hans pannchakra lite. Plus sätter sitt sigill där.
- Men hur ska jag skydda mig om jag inte vet var hon kommer ifrån. Eller genom vem/vilka?
- Det är din man som släpper in ibland.
- Varför då? Han har väl ingen sådan Svaghet?
- Han har ett gammalt band till ett skadligt väsen sedan han utövade svart magi.
Min gubbe sysslar ju inte med andliga saker, men runt 1994-95 ville han ha en sak så desperat att han tog hjälp av svart magi. (Det är han ju inte ensam om.)
Har satt honom i ett laboratorium medan jag håller på med det skadliga väsendet. Han har en svart tråd mellan sitt huvud och det skadliga väsendet. Vi klipper loss den och lägger om såret.
Anne Mandra Ewert
© Anne Mandra Ewert 2023.
Alla rättigheter reserverade.

#1: Sjätte och sjunde Mosebok
Det är en bok som lär ut svart magi. Gubben använde den när han sysslade med sådant.
Fråga:Varför ingår inte 6-7 Mosebok i Bibeln?
Svar: De så kallade "Sjätte och Sjunde Moseböckerna" är medeltida skrifter som innehåller olika besvärjelser och brukar användas i ockulta eller satanistiska sammanhang. De skrevs mer än tusen år efter det att Bibeln slutgiltigt sammanställdes och har följaktligen aldrig ingått i Bibeln. De har helt enkelt ingenting med vare sig Bibeln, judendom eller kristendom att göra.
Gubben använde den här versionen från 1972 (som är på bilden)
Han säger att det står i att det är något väsen från Den andra världen som hjälper till. Men inte ifall de tar betalt. Men det gör dom ju alltid. Men det hade ju suttit en tråd mellan dem från 1994 till nu 2023.

Innehållsförteckning
Preface
Introduction. The magic of the Israelites
T1 a. Sixth Book of Moses, Magia Alba et Nigra Universalis seu necromantia
b. Seventh Book of Moses, translated by Rabbi Chaleb
T2 [I] a. Formulas of the magical Kabbalah of the Sixth and Seventh Books of Moses, with an extract from the Clavicula Salom b. Note for the friends of the Magical Kabbalah.
c. Excerpt from the magical Kabbalah of the Sixth and Seventh Books of Moses
d. Excerpt from the Clavicula Salomonis
T3 [II] a. Treatise of the Sixth Book of Moses from Biblia Arcana Magica Alexandri
b. Treatise Sion of the Seventh Book of Moses
T4 [III] a. Excerpt from the magical Kabbalah of the Sixth and Seventh Books of Moses by STzN
b. Seventh Book of Moses
T5 [IV] Revelation of the Sixth Book of Moses
T6 [V] Biblia Arcana Magica Alexandri (Magi) according to (Revealed) Tradition of the Sixth and Seventh Books of Moses… (1338)
T7 [VI] a. Tradition of the Sixth and Seventh Books of Moses (Biblia Arcana Magica Alexandria)
b. Tradition of the Sixth Book of Moses
c. Tradition of the Seventh Book of Moses
A1 a. Magical (Spirit-Commando) with the Black Raven
b. Citations of the Seven Great Princes
A2 Tabellae Rabellinae Spiriti-Commando
A3 Semiphoras and Schemhamphoras
A4 Sefer Schimmush Tehillim, or the magical uses of the Psalms
A5 Supplement
A6 Astrological influences upon man, and magical cures of the old Hebrews.