Annons:
EtiketterSkadliga väsen och energieranfallrening
Läst 176 ggr
Mandra
2023-03-15 16:51

Vad händer när du blir Anfallen av De Lägsta?

svordomar.png

I texten Vad är Eldens Lära?? står bl a:

En persons Öde består av 6 olika Ödespunkter, vilka alla är baserade på när hon är född.
Dessa punkter heter Året, baserat på det år personen är född, Månaden, baserat på födelsemånad, Talet, baserat på en egen Tallag som finns i Eldens Lära, Dagen, den veckodag personen är född på, Tiden, baserat på den tidpunkt personen är född på och Väderstreck,
baserat på land/världsdel som personen är född i.

De olika Ödespunkterna ger personen antingen + Styrkor (talanger) eller – Svagheter (svaga
sidor). De har också olika ”tyngd” i Ödet. Så att en del Ödespunkter tillför mer och andra
mindre. Om vi ställer upp det i en tabell, ser det ut så här, med de Ödespunkter med starkast
influens överst:

  • Året Styrka - Månaden Svaghet
  • Tal Styrka - Dagen Svaghet
  • Tid Styrka + Väderstreck Styrka

Styrkor = talanger, saker man är bra på, kommer ifrån att man lyckats bra med dem i tidigare liv.
Svagheter = saker man inte är bra på, kommer ifrån att man misslyckats med dem i tidigare liv eller aldrig jobbat med dem i tidigare liv.

Året är den starkaste Styrkan och Månaden den största Svagheten.

ALLA människor har både ock. Det är det som står under ens Månad som man behöver bearbeta och komma tillrätta med.
Det gör man med hjälp av sin Styrka Året.
Man kan således använda sina talanger för att bearbeta sina Svagheter.

Men vad händer då när man blir Anfallen av De Lägsta?
De Lägsta Anfaller ALLTID en persons År/Styrka och bryter ner det. Vilket då innebär att man inte längre har tillgång till talangerna och kunskaperna man har med sig i sitt År.
Året blir till en Månad - får samma problem som Månaden i Årets Kvalitet.
Om man som jag är född i Osynlighetens År och blir Anfallen - så får jag samma besvär som Osynlighetens Månad.

Därför är det väldigt viktigt att ta bort/rena De Lägsta från sig själv.

  • Redigerat 2023-03-21 10:43 av Mandra
Annons:
JRSN
2023-03-15 21:49
#1

#0: Finns det andra referenser till 'De lägsta', andra beteckningar eller att någon har nämnt fenomenet i andra sammanhang? Kanske såsom 'bild' i någon målning eller som beskrivning i litteratur?

Det är inte så att jag 'jagar källor', försöker bara förstå detta som är nytt för mig.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Mandra
2023-03-16 11:05
#2

#1: nej…finns bara kunskap om dessa inom De Parallella Kunskaperna. i alla andra läror är de bortglömda…beror på att vi lever i en mörkerålder (sätter upp en text om det).
men deras anhängare ser dem inte….jag ser dem (och vissa av mina elever) därför att jag tar bort dem shamanskt…när man reser shamanskt så ser man allt som händer i Den andra världen som på en film.

Mandra
2023-03-16 11:11
#3

#1: om du läser texten Från guldålder till mörkertid osv…så framgår av denna text:

Begreppet mörkertid
Motsatsen till en guldålder kallar jag för en mörkertid. Inom Veda kallas det för en järnålder
och i De Parallella Kunskaperna talar man om Fyrans tidsepok.
Kännetecknas av följande:
Dent andliga medvetandet är lågt
Det mesta är i obalans med sig själv och med sin omgivning
Det råder disharmoni överlag
Det förekommer mycket krig och annat våld
Gränserna mellan den fysiska och den andliga dimensionen är stängda, endast ett fåtal kan
se genom dem
Många väsen lever i fattigdom, svält och nöd
De flesta har svårt att få sina önskningar uppfyllda
Det är proppfullt av skadliga väsen och skadliga energier
Vi lever just nu i en mörkertid, även om vi passerat den allra lägsta botten (under
medeltiden), så är det fortfarande väldigt långt till nästa guldålder.

Mandra
2023-03-16 11:14
#4

#3: det andliga medvetandet är lågt står det…betyder att de andliga kunskaperna på jorden är låga….mkt kunskap försvinner från jorden under en mörkertid…och det är vad som hänt med kunskapen om De Lägsta
och eftersom de inte gör något väsen kring sig vet man inte att de är där och inte heller då att man ska leta efter dem.

så ni får nöja er med den kunskap jag har. :)

JRSN
2023-03-16 16:26
#5

#2: Tack för info! 😊 Slipper helst 'De lägsta' så jag tänker nog inte söka efter dem aktivt.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Mandra
2023-03-16 16:39
#6

#5: nja, slipper? 99% av alla människor har dem på sig, så det är inte så lätt att slippa.
så du har dem nog redan på dig. men du kan inte söka efter dem.

  • Redigerat 2023-03-16 16:44 av Mandra
Annons:
JRSN
2023-03-17 09:31
#7

#6: En fråga: Kan man förstå 'De lägsta' såsom demoner, fast i en annan storleksdimension? Tänker att det kan finnas demonväsen i 'insekternas dimension' samt även i 'cellernas dimension'. Det skulle kunna förklara litenheten även om skadligheten trots allt finns där.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Mandra
2023-03-17 11:46
#8

#7: har aldrig tänkt på det, men det går nog om man vill det. :)

Mandra
2023-03-17 16:38
#9

#7: jag undrar då: hur förstår du demoner?

JRSN
2023-03-18 15:14
#10

#9: I korthet, oformliga elektriskt uppbyggda väsen av plasma. De existerar i jonosfären, ute i rymden samt på jorden i samband med elektriska nätverk. Eftersom även människan har elektroniska synapser etc. så kan de enkelt påverka människans sinne, tankar och känslor. Har 'sett' dem såsom blekgröna skepnader, ofta relaterat till en högfrekvent, gnisslande 'sång'. Inför människor kan de anta 'mänsklig form', ofta såsom klassiska 'djävlar' och monster.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Mandra
2023-03-18 16:13
#11

#10: ok…flera ord jag inte förstår här.
elektriskt uppbyggda?
plasma?
jonossfär?

JRSN
2023-03-18 21:56
#12

#11: Elektriskt uppbyggda är kanske inte så bra svenska men jag menar helt enkelt väsen som består av elektricitet. Plasma anses vara det 'fjärde aggregationstillståndet', jämte fast materia, flytande materia och gas. I plasman så har atomernas beståndsdelar löst upp sig och protoner och elektroner existerar fritt i ett elektriskt ledande tillstånd. Jonosfären är det skikt i jordens atmosfär som i sig är ledande och till övervägande del består av fria elektroner.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Mandra
2023-03-19 11:22
#13

#12: det där är åt helsike för mkt naturvetenskap för mig…är jättedålig på sånt.

MEN jag har aldrig någonsin stött på ett väsen som består av elektricitet. jag tror heller inte att något väsen kan göra det. möjligen kan det, på något sätt, "tillverka" elektricitet och skicka ut t ex stötar, gnistor mm.

Annons:
Mandra
2023-03-19 16:11
#14

#7: NEJ…med din def kan man inte säga att De Lägsta är smådemoner.

JRSN
2023-03-19 17:04
#15

#13: Jag förstår. Vet inte om du känner till mystikern 'Martinus'. Denne vise man utvecklade ett system att förstå de olika livsformerna. Till exempel talade han om 'mineralväsen', växtväsen, djurväsen, människoväsen och änglaväsen. Men frågan är om han inte förbisåg en kategori, nämnligen 'andeväsen'? Till dessa räknas alla väsen som inte har bestämd form. Det kan vara floder, sjöar, oceaner, moln, vindar och vattenströmmar. En speciell kategori inom andeväsendena är molnen av elektrisk plasma, vilka enligt mig åtminstone, kategoriserar demonernas sfär.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Mandra
2023-03-22 06:27
#16

#15: jag känner väl till Martinus. läst honom mkt.
"Men frågan är om han inte förbisåg en kategori, nämnligen 'andeväsen'? Till dessa räknas alla väsen som inte har bestämd form."

Han förbisåg inte "andeväsen". Han skriver väl rätt mkt om det, t ex skadliga väsen.

"Till dessa räknas alla väsen som inte har bestämd form. Det kan vara floder, sjöar, oceaner, moln, vindar och vattenströmmar."

Det du räknar upp är definitivt inte andeväsen. Det är fysiska väsen eftersom de finns i vår fysiska verklighet. Formen har inte ett dugg med saken att göra.

" En speciell kategori inom andeväsendena är molnen av elektrisk plasma, vilka enligt mig åtminstone, kategoriserar demonernas sfär."

Vet inte vart du fått detta ifrån. Moln består inte av plasma.

"Moln består nästan alltid av mycket små vattendroppar eller iskristaller eller en blandning av dessa. "
Moln är således vattendroppar.

Moln är inte heller demonernas sfär. Skadliga väsen har ingen speciell sfär. Utan var de finns beror på hur kraftfulla de är.

JRSN
2023-03-22 08:50
#17

#16: Jag kanske uttrycker mig lite slarvigt, jag kallar dem andeväsen men en mer korrekt beskrivning är nog 'amorfa' (formlösa, strukturlösa) väsen. Ute i rymden finns definitivt moln av plasma men även fenomen på jorden är plasma, såsom norrskenets partikelflöden. Jag har tagit emot många egna insikter i olika sammanhang men orden är tyvärr begränsade och ibland får man låna eller hitta på egna begrepp.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Mandra
2023-03-22 09:19
#18

#17: ok, du har tydligen delvis rätt…vissa moln består av plamsa, men bara vissa.

"Ett plasma är ett fysikaliskt tillstånd av laddade partiklar där elektonerna har separerats från atomkärnorna. Det förekommer exempelvis i blixtar och eldslågor, i tekniska apparater som lysrör och plasmaskärmar, samt i den större delen av den synliga materian i universum."

men varför du skiljer på formlösa och icke-formlösa väsen förstår jag inte alls.
alla väsen som finns i vår fysiska värld, är fysiska väsen, oavsett form…och allt du kan se med dina vanliga ögon, även i rymden, är av fysisk materia

Mandra
2023-03-23 11:39
#19

#0: Om jag skulle svara på frågan Vad händer när man blir Anfallen, lite mer - så är svaret:

  • Till sist dör du!

Först blir du Anfallen av en liten mängd av De Lägsta. Men de drar alltid till sig fler. Och det blir fler och fler med åren. Vad som rent konkret händer är att de tar över din kropp. Till sist består man bara av De Lägsta och inget annat.

Jag brukar inte bara "känna på mig saker", utan jag känner bara in när jag öppnar den kanalen, medvetet (med vissa få undantag). Jag tycker att man ska ha kontroll över sina förmågor och kunna styra dem.

Nåväl, för många år sedan hade min mammas bästa väninna långt framskriden cancer. Jag mötte henne ute - och ryggade baklänges! Hon var så svårt Anfallen att det strålade ut från henne. Så jag kunde inte undgå att känna det.

Hon dog några veckor senare. Jag fick inte lov att heala henne. Och jag healar ingen utan tillstånd, även om de är döende.

Och det är en risk att ta bort Anfall på någon som är så pass Anfallen. Personen kan ju bestå nästan bara av De Lägsta. Tar man då bort dem, kan man ta död på människan.

Men man bör försöka ändå (dvs om man har tillstånd) - för det är den enda chansen människan har.

Givetvis måste man veta hur man tar bort Anfall.

Upp till toppen
Annons: