Skadliga väsen och energier iFokus

Skadliga väsen och energier

Läst 78 ggr
Rajia
2023-07-21 17:38
1

Själ Connecticuts?

Själ connection ?

Hej
Jag upplever ofta att jag är inte mig själv snarare jag är min man som är död, eller jag bär honom i kroppen och själen?
*Han gick bort för ett tag sen.

Mandra
2023-07-21 19:05
1

#0: ja det blir bra här. svarar så fort jag hinner.

Mandra
2023-07-21 19:08
1

Flyttar mina svar ifrån den andra gruppen hit.
" känns ju som han kanske vill något.
eller så "håller" du någon av hans själsdelar (eller tvärtom, han håller någon av dina)."

Mandra
2023-07-21 19:08
1

jag kanske ska förklara det här med att "få med sig en själsdel"
själen kan gå sönder, precis som kroppen, eftersom själen består av materia…själslig materia, som är tunnare än den fysiska kroppens materia…den har lägre densitet.

vidare är det så att själen är uppbyggd av Själv (mitt ord), det är 5 Själv och 10 halva Själv.
mellan Själven sitter själen ihop lite lösare och lossnar därför längs dessa "sprickor".

när någon dör som man är djupt fäst vid, så kan man ha väldigt svårt att släppa taget…och då kan man få tag i ett Själv eller halvt Själv, detta är omedvetet…sen finns denna själsdel hos en själv…funkar också åt andra hållet, den som går bort får med sig något Själv från dig.

jag har haft en klient en gång där detta skedde vid hennes fars bortgång…har för mig att hon upplevde det som att han var där.

Mandra
2023-07-21 19:10
1

Det var någon som sa: Det där finns det väldigt många olika uppfattningar om.

Jag svarade:
ja det gör det..men till skillnad från de flesta som har uppfattningar…så kan jag se exakt hur det ser ut i Den andra världen…så det är väl egentligen inte en uppfattning…utan bygger på personlig erfarenhet.

Mandra
2023-07-21 19:11
1

min uppfattning om själen bygger på de gamla Kahuna magikernas. fast de var ju egentligen inte magiker, utan en slags hawainska shamaner
och dom var experter på själen och dess olika delar.
dom kunde t o m träna själsdelar till att utföra olika saker.

https://www.adlibris.com/se/bok/kahuna-magic-9780914918349

pocket, 1997. Köp boken Kahuna Magic av Brad Steiger (ISBN 9780914918349) hos Adlibris. Fraktfritt över 299 kr Alltid bra priser och snabb leverans. | Adlibris
Mandra
2023-07-21 19:11
0

#0: nu kan du ställa frågor om du vill.

Rajia
2023-07-21 20:23
1

#6: Tack! Som jag sa att jag har upplevt det här flera gånger jag vet att det kan va en del av sorg men jag har sörjt många men ingen har varit på det sättet… annorlunda

Mandra
2023-07-22 06:44
1

#7: för att kunna avgöra vad det rör sig om skulle jag behöva resa (shamanskt) och titta

var det ett plötsligt dödsfall? oväntat?

Rajia
2023-07-22 06:52
2

Ja, oväntat.

Mandra
2023-07-22 07:22
1

#9: olycka?

Rajia
2023-07-22 07:41
2

Nej, han va sjuk men inte på så sätt att han skulle dö

Mandra
2023-07-22 08:29
1

#11: skickar ett meddelande till dig.

[The Wolf.]
2023-07-23 16:07
3

Först av allt Sam1 så beklagar jag sorgen ❤️ men du kan känna dig trygg i att han har det bra och Mandra ger många bra tankar om det här med själsdelarna och jag ville invänta hennes svar så ni får prata igenom ert innan jag hoppar in i tråden.

Känner väl igen mig i det här och förstår precis hur du känner jag vandrar den shamanska vägen precis som Mandra och har många år på nacken och andligheten har vart med mig så långt ner i min barndom jag bara kan minnas ser och hör dom som jag ser och hör våran egen värld idag är jag drygt 57 år så jag har hunnit med en hel del inom det här genom hela livet.

Min tanke är att han vill nå fram till dig han vill helt enkelt vara nära och visa dig att han finns med och när andevärlden gör så kan dom gå in i våran kropp och det blir som en form av transformation plötsligt känner vi oss som dom och det är inget konstigt alls tvärtom ett väldigt bra sätt för dom att få oss att uppmärksamma deras närvaro och på riktigt förstå att dom faktiskt är där.

Min guide gör så här med mig dagligen snudd på dygnets alla timmar och han levde på 1800-talet så vi har inte någon fysisk tid tillsammans men jag har hela livet sett och hört honom och rest runt mycket i hans trakter där jag träffat släktingar barn barns barn till en bror min guide hade ingen familj och var ensam utan barn hela livet men kort från förr där jag bums kände igen honom och det här blev inte det allra enklaste att förklara för hans brors släkt att den mannen på bilden han har vart med mig så långt jag kan minnas ner i min barndom.

Efter den resan så tog det här mer fart Wolf visste inte hur mycket han skulle "kliva in " i mig även om han gjorde det innan jag fick se hans foto men där och då var det som om han inte fick nog och så har det fortsatt och det här gör han av glädje han vill vara så nära han kan och vi har det helt fantastiskt trevligt och roligt tillsammans en enorm sammanhållning något jag aldrig känt lika starkt med någon annan varken fysisk eller ande.

Jag har väldigt lätt att ta in andevärlden så här och se och höra dom är för mig det mest naturliga jag vet inget annat eftersom det vart så hela mitt liv däremot
är det ingen som är så stark i det här som Wolf och så ihållande som han är år ut och år in så skulle han sluta vilket han inte gör det har han sagt då skulle det kännas väldigt konstigt och oerhört tomt vi är ett vi hör tillsammans och så tänker jag om dig och din man det är dit jag vill komma ni är ett ni hör ihop ni har så oerhört starka band och det kan rent av vara så att han kommer att vara din guide genom livet det är inte helt ovanligt att så sker.

Du verkar vara öppen för det andliga har du funderat på att utveckla dig inom det eller är det här väldigt nytt för dig ? det finns hur mycket som helst att utforska och lära sig att förstå och framför allt att det finns en andra sida du känner av den själv i det du berättar om din man och det här är något så underbart och fint som du får vara med om en kärlek som man inte kan sätta jordiska ord på för det finns inga jordiska ord som någonsin kan beskriva det vackra som andevärlden kommer till oss med ❤️

Sen finns den svåra biten med i bilden och det är din sorg och du ska tillåta dig sörja låta det ta den tid som det tar för du måste få läka från den fysiska förlusten av din man och det här ser din man också och vill visa dig att han finns med ge tröst och få dig att förstå att han på riktigt är vid din sida och kommer så alltid att vara.

Du kanske inte kommer att känna av honom så här starkt som du gör nu i takt med att du sörjer färdigt med tiden när tiden har sin gång och när han ser att du är starkare och kan gå vidare med ditt liv så kan han ta det lite lugnare men samtidigt som jag skrev ovan så kan han också vara din andliga guide på din jordiska resa finnas där och stötta dig genom livet.

Upplever du att det här blir för starkt så förstår han och du kan be honom ta det lite lugnare dom har fullaste förståelsen på andra sidan men dom är också intensiva och vill så väl så ibland kan det bli för mycket för i deras värld är tid och rum, känsla med mera något helt annat än här i en fysisk begränsande värld det har jag mött många gånger med människor som delat sina berättelser för mig när någon gått över men andarna tar inte illa vid sig om man ber dom ta det lite lugnt så man själv hinner med och hinner både smälta och förstå vad som sker och händer.

Ta hand om dig Sam1 och än en gång jag beklagar sorgen ❤️ du går igenom något väldigt jobbigt nu med många frågor som behöver få svar så som vad gick snett han skulle ju inte dö det finns massor med obesvarade frågor i det här men en dag kommer svaren och dom tror jag absolut att din man kommer att ge dig för ni har så starka band som ingen någonsin kan kapa men du själv behöver få komma i din egna balans och låta sorgen ha sin gång när den sen lägger sig och vardagen kommer in på nytt då kommer många pusselbitar att falla på plats för dig.

Rajia
2023-07-23 18:19
2

#13: Tusen tack för ett jättefin svar, är så tacksam att jag har hamnat här trodde aldrig att det finns sånt forum som man kan få stöd och prata av sig. Samtidigt att det finns fina människor som verkligen bryr sig❤️

Om jag svarar kort jag upplever att jag öppen för det andliga men jag har inte möjlighet att utvecklar mig och vet inte hur, det enda jag vet att jag få svar på mina frågor antigen via drömmen eller som symbol i naturen. Samtidigt har jag starka känslor innan det händer saker omkring mig. Men jag vet inte om det här räcker till att vara öppen för den andliga världen. 🙏🏻❤️