Annons:
EtiketterSkadliga väsen och energierdemongengångarespökeödespunkterkvalitetersvagheter
Läst 89 ggr
Mandra
2023-03-30 11:41

Förbannelser Allmänt

ᆞFᆞöᆞrᆞᆞbᆞᆞaᆞᆞnᆞᆞnᆞᆞeᆞᆞlᆞᆞsᆞᆞeᆞᆞrᆞ

Nu tänkte jag att vi skulle prata om Förbannelser.

Om du är född i - Vindens Månad (10 maj - 9 juni) så har du anlag för att få förbannelser på dig. Månaden är ju en Svaghet och ett besvär som kommer ifrån tidigare liv.
På varje Månad står en lista över vilka besvär som Månaden har anlag för (att man har anlag betyder INTE att man nödvändigtvis har det besväret).
Men på varje Månad är det också så att 2-3 besvär som står på listan är mer vanliga än de andra. Förbannelser är ett sånt besvär på Vindens Månad. Ganska vanligt således. Man ska också notera att förbannelsen kan vara lagd över flera generationer. Kan då innebära att ens barn och barnbarn också får den på sig.

Observera att dessa besvär har uppstått i tidigare liv, dvs förbannelsen är lagd i något av ens tidigare liv.
Säger det för i Sverige är det nog inte många som kan lägga en stark förbannelse.

Men i andra länder är det lite skillnad. Finns fortfarande de som kan lägga förbannelser. Och man kan också lägga på personer som inte är födda i Vindens Månad.

Marocko är ett bra ex på ett sådant land. Jag har ganska mkt erfarenhet av det. Återkommer till det.

Frågor?

  • Redigerat 2023-03-30 16:35 av Mandra
Annons:
Loris M
2023-03-30 11:57
#1

I en del länder sägs det att man måste tro på att det är möjligt att lägga förbannelse om den ska ha någon effekt. Hur tänker du om det?

En annan fråga, finns det några tecken på så man kan vet och känna igen om man fått en förbannelse på sig?

Mandra
2023-03-30 12:01
#2

#1: det sägs ofta att man måste tro hit och dit på allt möjligt för att det ska funka.
det är inte det minsta sant.
ungefär lika intelligent som att säga att du måste tro att du ska få ström i dig, om du stoppar fingrarna i kontakten.

det är verkliga energier och väsen vi talar om…de kan göra saker utan att du tror på det.

Mandra
2023-03-30 16:00
#3

#1: "En annan fråga, finns det några tecken på så man kan vet och känna igen om man fått en förbannelse på sig?"

inga generella tecken som man kan peka på. utan det beror på ens personlighet. vi är olika och därför får vi olika besvär av saker och ting.

det är därför det är så bra att ta reda på vilket Öde man har enligt Eldens Lära (det anger ens personlighet).

möjligen kan jag kolla om det finns någon röd tråd hos de klienter jag haft med förbannelser på. men det kommer att ta lite tid.

Tarotstollan
2023-03-31 17:51
#4

Men hur är det med förbannelser som slår tillbaka på en själv? Hur uppkommer de?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Mandra
2023-03-31 18:34
#5

#4: inte hundra på att jag förstår…kan du ge ett ex.

Tarotstollan
2023-03-31 19:14
#6

Jag har bara läst och hört pratas om det för längesedan. Ungefär som "att önska inte ont på andra för det slår bara tillbaka på dig själv"!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

  • Redigerat 2023-03-31 19:15 av Tarotstollan
Annons:
Mandra
2023-04-01 07:34
#7

#6: du har rätt…man får tillbaks det…på 2 olika sätt.
men faktiskt inte via karma som många tror. karmalagen är väldigt missförstådd.
i österländska religioner säger man t ex: om du äter kött blir du en tiger (ett rovdjur) i nästa liv.
det är inte ett dugg sant. :)
återkommer.

Mandra
2023-04-01 10:41
#8

#6: när man använder svart magi och förbannelser så tar man hjälp av väsen i Den andra världen (även om man inte vet det).

"En besvärjelse är en fras bestående av vissa ord eller satser (formler), som anses besitta en magisk kraft.

Den, vilken innehar det rätta ordet, den rätta formeln för det eller det förhållandet, står därigenom i korrespondens med den makt (kraft, väsen, ande), som därvid är verksam, och äger härigenom möjlighet att befalla denne. Senare, i den mån denna uppfattning utbildar sig genom shamanism till magi, anses besvärjaren förmå framkalla andar såväl av naturföreteelser (demoner) som av avlidna samt genom dem avvända eller påföra sjukdom och olycka eller åstadkomma annan övernaturlig verkan." Wiki

Fast jag vet inte om befalla är rätt ord. Skadliga väsen gör det nog mer än gärna.
Men vissa formler/ord o dyl sätter en i kontakt med något skadligt som utför handlingen med sin energi.

Detta är inte gratis. Återkommer.

Mandra
2023-04-01 11:25
#9

#8: de skadliga väsen som utför magin/förbannelsen åt en TAR BETALT!
hur då undrar ni?

jo det är lite som att sälja sin själ. ens andliga utveckling hämmas, kanske t o m går bakåt.
man kan också bli av med själsdelar.

både ens Ande och själ blir skadade, kan man säga lite kortfattat.

  • Redigerat 2023-04-01 11:34 av Mandra
Mandra
2023-04-01 19:14
#10

#9: förstod ni det här?

Upp till toppen
Annons: