Skadliga väsen och energier iFokus

Skadliga väsen och energier

Etiketterteknikertro
Läst 25 ggr
Mandra
2023-04-09 11:50
0

Måste man tro för att andliga tekniker ska fungera?

Det här med att tro är något som kommer upp med jämna mellanrum.
Vad anser ni om det egentligen?

Måste man tro på en healingteknik för att den ska fungera (t ex shamansk healing, reiki, eller vad som)?

Måste man tro på andra tekniker för att de ska fungera? Här tänker jag t ex på tarot, andra spådomskonster, pendling, gå med pekare, rening med rökelse mm?

Om du anser att vissa tekniker kräver tro, men andra inte. Specificera dig.

Marlene W
2023-04-10 08:46
1

Nej, man behöver inte alls tro på Shamanska tekniker, reiki eller förbannelser, de fungerar utmärkt ändå. Jag ser ju hur mina djur blivit läkta och hur mycket bättre de mår efter Shamansk healing och de har ju inte ens vetat om att du Mandra rest på dem.

Vad gäller tarot. så tror jag mer att vad korten osv. visar kan påverka att jag börjar tro på att det ska hända. Om korten skulle visa en olycka kanske gör att jag blir mer försiktig och orolig (och därmed kanske hamnar i en olycka eller undviker en) eller någon tolkar att jag kommer byta jobb, så kanhända att det liksom sätter sig i mig och jag börjar titta runt lite efter nytt jobb och kanske hittar ett nytt som jag börjar på. Men att jag inte alls hade tittat runt om inte den som tolkade tarotkorten sagt något.

Kanske visar tarot och pendling vad det finns möjligheter till om jag väljer den vägen, men att det inte är ristat i sten, för jag har ju fortfarande fri vilja att välja annorlunda. Men med andra tekniker som just reiki, förbannelser och annat så går det inte att välja annorlunda, för skiten sitter där, oavsett om jag tror på det eller inte.

Mandra
2023-04-10 09:42
0

#1: jättebra och uttömmande svar Marlene…kunde inte sagt det bättre själv. :)