Annons:
Läst 239 ggr
Mandra
2023-04-22, 10:56

Vet inte vad jag ska göra med gruppen?

Det är så himla dålig aktivitet. Och jag får inte hit några nya medlemmar.
Så vad göra?

Annons:
Mulka
2023-04-22, 11:34

Jag skulle gärna hjälpa dig att hålla igång gruppen om jag visste mer om sådant som den handlar om. Testa att öppna den. 🙂

Titta gärna in på Min blogg, där finns mycket kul att läsa o titta på. 🙂
Och min säljtråd med käpphästar
Glöm inte heller att lyssna på min podd
Och följa mig på Pinterest!
Ni som mobbar mig för att jag rider ska veta att jag gör något i hästväg!
Medis på Barnens, miljö, pyssel och yoga och meditation🧘🏻‍♀️ 👧❤️😃

JRSN
2023-04-22, 14:56

#0: Det har inget med gruppen att göra utan med iFokus som sådant, och i förlängningen med samhället i sig. Sen har det talats om att iFokus fick en nedgång när Facebook hade sin 'boom'. Personligen tror jag emellertid att det skulle kunna gå att få fart på sajterna. Det kräver dock en mycket mer positiv och stöttande intställning från ledningens sida. Ledningen ser endast till tekniska och strukturmässiga frågor och glömmer att skapa en varm välkomnande atmosfär. Tror inte de nuvarande grabbarna är i stånd till detta.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Mandra
2023-04-23, 11:08

#1: jag har bett om att få den öppnad flera ggr…men det har jag inte fått…inte ens fått något svar på.

Mandra
2023-04-23, 11:10

#2: ja jag brukar ju ha mina grupper och vänner på FB. men kommer inte in i grupperna längre sen mitt konto blev kapat. och FB-vännerna förflyttar sig inte så gärna hit.

JRSN
2023-04-23, 17:19

#3: Vad betyder det att gruppen är 'öppnad', i det här fallet?

……………………………………

Mulka
2023-04-23, 18:16

#5: att webbadressen inte är något med ’fria.ifokus.se’ att det står fria betyder att sajten inte är landserad och kan ses i sajtlistan.

Annons:
Mandra
2023-04-23, 18:48
Mandra
2023-04-23, 18:50

#6: och jag kan väl inte öppna den själv?

Mulka
2023-04-23, 20:37

#8: det tycker man ju att du borde kunna men vet inte. Testa att gå in på ”admin” och se om det står något där. Du är ju värd, eller hur?

Mandra
2023-04-24, 09:40

#9: ok ska titta efter sen.

Mandra
2023-04-24, 10:36

#10: nej det går inte.

Mulka
2023-04-24, 11:32

Skriv ett inlägg på anslagstavlan vet jag! 😏

JRSN
2023-04-24, 13:02

Om jag minns rätt var det någon av admin-killarna som formellt öppnade min sajt, det var efter en 'prövotid' eller liknande.

……………………………………

Annons:
Mandra
2023-04-24, 16:07

#13: ja tror det måste vara det. och det måste vara ett visst mått av aktivitet…och den är för låg nu.

JRSN
2023-04-24, 16:10

#14: Inget krav på aktivitet vad jag vet. Det är dock längesedan nu, några år sedan.

……………………………………

Mandra
2023-04-24, 16:16

#15: jo det är sånt krav. står i avtalet.

Tarotstollan
2023-04-24, 17:37

Jag läser och lär mig nytt hela tiden men praktiserar inte som du redan vet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

JRSN
2023-04-24, 22:03

#13: #16: "Ett visst mått av aktivitet". Det innebär väl endast att administratören kollar sajten då och då. Hur skall man kunna styra aktivitet, det går inte (annat än att försöka bibehålla ett bra innehåll).

……………………………………

Mandra
2023-04-25, 10:38

#18: överst till hö om den ordinarie länkraden sitter en liten färgad rektangel med en siffra i. har inte du en sån i din grupp.

färgen på rektangeln visar aktivitetsnivå. just nu är min gul, vilket är lägsta nivån och för låg.

JRSN
2023-04-25, 13:05

#19: Nej, röd är lägsta nivån, det vet jag eftersom jag ständigt nuförtiden ligger där och stampar. 😂 Eftersom allting skall vara 'woke' och 'PK' i dessa tider så har jag extremt låga siffror, det som är 'utanför ramarna' anses inte existera. För ett par år sen var jag själv aktiv med att skriva artiklar, då höll sig nivån på gul för det mesta, ibland även på grön. Sen kom ett par 'filurer' som nu är på sajten Andlig utveckling. De bar sig så gräsligt åt och de fullkomligt slaktade min sajt. Sen dess har jag tappat lusten att skriva. Det är synd!

……………………………………

Annons:
Mandra
2023-04-25, 16:17

#20: ja du har rätt…röd är längst ner…bläddrade inte tillräckligt långt ner. :)

Mandra
2023-04-25, 16:21

#20: jag känner till dem på Andlig utveckling. dom är gräsliga…borde gå och stoppa dem.
var dom inne i din grupp och härjade? för då hade du ju kunnat slänga ut dem.
de är inte i min grupp…men när jag säger något i någon annan grupp så är dom där och härjar.
sen tror jag att de läser i min grupp….för sen kan man läsa i någon artikel i deras grupp hur fel jag har.

det borde ju gå och stoppa dem på något sätt…dom är helt vidriga.

JRSN
2023-04-25, 16:33

#22: De har ledningens fulla stöd och välsignelser så bara att gilla läget. Kan dock tycka det är lite surt att de 'lånar' material från andra sajter och sedan vrider till ämnet så som de uppfattar det (ofta diametralt motsatt). Men ok, har vi yttrandefrihet så har vi. (Den andliga utvecklingen får väl anstå) 😉

……………………………………

Mandra
2023-04-25, 16:39

#23: har dom verkligen ledningens fulla stöd? hur vet du det?

Vandra i Skönhet
2023-04-25, 16:47

#20 Dom filurerna är väl kända på i fokus ska gudarna veta 😎

#0 Mandra det här med att få fart och aktivitet har vart ett problem länge på i fokus och att lägga ut sajten på öppet nätverk förr innebar vissa krav så som att ha fem artiklar på startsidan tror jag det var men hur det är idag har jag faktiskt inte koll på.

Aktivitet jo det behöver varje sajt ha för att få finnas kvar i det öppna nätverket annars åker man ur listan över sajter även om man är lanserad men ökar aktiviteten åker man tillbaka in i listan så var det förr i alla fall men hur det där är idag efter nya i fokus det har jag faktiskt inte kollat upp.

Men ser man på sajter med låg index så har dom "åkt ur" även om dom aldrig ens haft adresser med fria i fokus och lanserades långt innan ens fria i fokus var påtänkt så har dom åkt ur listan.

Jag tycker inte du ska banna dig så mycket över det här för det är svårt att få fart på forum och med tanke på hur många forum som finns på i fokus både öppna och dolda så är det bara så för så många du är inte ensam tvärtom.

Jag har forum som jag tänkt ska släppas med fria i fokus men känner den där hopplösheten om det ens kommer att gå så det får ligga där och damma vidare sen får jag se hur det blir och ta det vidare därifrån.

Din sajt har ju lite speciellt ämne också som kanske inte alla förstår och det är ett lite speciellt ämne som jag förstår men jag håller inte med dig i mångt och mycket och då väljer jag att inte skriva något istället eftersom du satt upp dom reglerna att inte ifrågasätta och så kanske också andra känner att det inte finns utrymme för sig och sina kunskaper och erfarenheter.

Men nu är det så att du är värd här och du har rätten att sätta upp dina regler det får dom medlemmar som är med på sajten rätta sig efter men ibland kan det skapa mer aktivitet att ge medlemmar mer frihet att skriva, fundera och få ifrågasätta det är det som brukar kunna sätta fart på trådar och på aktiviteten.

Vad gäller i fokus ledning så är dom toppen och vi som pm-ar dom vi måste räkna med att det tar tid för dom att svara med tanke på alla admin och alla medlemmar som finns på i fokus och att ledningen också har andra jobb vid sidan om i fokus dom hinner helt enkelt inte med allt och alla på sekunder så ge det tid jag har fått vänta länge på svar men svar brukar alltid komma men dom har som sagt andra liv utanför i fokus så där få vi ge oss till tåls 😎

JRSN
2023-04-25, 16:56

#24: Tja, de fick ju överta topposterna på sajten, trots stor turbulens innan.

……………………………………

Vandra i Skönhet
2023-04-25, 17:23

#23: Här finns en enda insikt och det är att dom manipulerar något dom alltid gjort men fått det att se ut som om andra gör fel där blir det farligt. Sånt här borde stoppas jag har också sett hur man tar andras information och leder den till sin egen sajt helt oskydligt säger sig veta och det här är narcissism på högsta tänkbara nivå och enligt Svensk lag är det förenat med fängelsestraff.

Sånt här ska inte komma undan det är allvar så anmäl sätt dit någonstans måste sånt här få ett stopp.

Annons:
Mandra
2023-04-25, 18:28
JRSN
2023-04-25, 18:42

#28: Nix, på Andlig utveckling.

……………………………………

Mandra
2023-04-25, 18:56

#29: mig har dom slängt ut därifrån…jag kritiserade dem..det fick man inte göra.

Mandra
2023-04-26, 16:36

#30: sen satte de upp den här tråden…riktad till mig:
https://andligutveckling.ifokus.se/discussion/1556590/sista-varningen-till-mandra

Det här är en sajt menad för alla dem som är beredda att söka inåt för att bli medvetna om människornas sanna natur. Andlig utveckling har ingenting med trosföreställningar att göra, utan snarare att ge upp dessa för att kunna erfara den absoluta sanningen.
Mandra
2023-04-26, 16:38

#31: det står en hel del saker där som inte är sanna. som att jag skulle ha börjat diskutera skadliga väsen (demoner)….gjorde jag inte alls….jag FRÅGADE om man fick tala om detta!

Mandra
2023-04-26, 16:39

#27: tror inte det går att anmäla dem.

Mandra
2023-04-26, 16:46

#25: det finns ju en anledning till att jag har de regler jag har.
det är ju meningen att människors som tror sig/vet att de har skadliga väsen på sig/runt sig ska kunna få hjälp här.
det kan de inte om de blir ifrågasatta och påhoppade om de ställer sådana frågor/ber om hjälp.
har sett det hur mkt som helst på nätet under alla år. och jag vill inte bidra till det. slutar alltid med att de inte får någon hjälp.
och så kan vi inte ha det här inne.

har haft grupp om shamanism på FB i många, många år och de sista åren fanns samma regler där som här. funkade utmärkt. och folk vågade tala om sånt här.

Annons:
Pilspets
2023-04-27, 12:52

Det tar ett tag att bygga upp en sajt.

Jag såg en sajt med endast 2 inlägg. Det var för 1 år sedan. Nu har vi 4 Medarbetare,värd o många medlemmar. Folk skriver på sajten varje dag.

Det tar tid o man måste sprida ryktet om  sajten. Fråga andra värdar om du får göra Reklam på deras sajter. Kom på ämnen o starta inlägg. Skriv intressanra artiklar som lockar folk hit.  Försök att skaffa lite Medarbetare.

När jag skulle öppna min sajt krävdes det ett tydligt sajtnamn,ett sidhuvudbild, ett matchande färgtema,minst 10 diskussioner,sajtpresentation och välkomstmeddelande.

Sen skickade jag ett PM till Niklas där jag bad om att lansera sajten. Visst,dom bakom iFokus är lite tröga på att svara men dom får nog ganska många PM. Men sajten lanserades.

Sajten kommer att blomstra,lycka till!😊

Jag går på hästkraft.
Uppfödare av Pilen's Hamstery
"Jag gör misstag,livet kom utan bruksanvisning."
Min säljeshemsida
Synskadad o halvblind tjej med dyslexi.

Mandra
2023-05-02, 11:05

#35: kan inte sprida rykte och göra Reklam för gruppen, eftersom det är förbjudet att tala om skadliga väsen i andra grupper.

Pilspets
2023-05-02, 11:09

#36: Anslagstavlan iFokus finns.

Annars får du fråga sajtvärden på respektive sajt.

Jag går på hästkraft.
Uppfödare av Pilen's Hamstery
"Jag gör misstag,livet kom utan bruksanvisning."
Min säljeshemsida
Synskadad o halvblind tjej med dyslexi.

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
Mandra
2023-05-02, 11:10

#37: jag har frågat och vet redan.

Mandra
2023-05-02, 11:11

#37: men jag kan ju prova anslagstavlan.

Mulka
2023-05-02, 12:05

#39: värt att testa! 😇

Upp till toppen
Annons: