Annons:
Etiketterandlighetenergiteknikerande
Läst 100 ggr
Mandra
2023-05-19 06:25

Att söka hembygdens Ande

Det här är en jättetrevlig övning, som jag tänkte dela med mig av. Har haft en svensk översättning, men hittar inte den - så det blir en länk till den site där jag hittade den en gång i tiden.

Det hela går ut på att lära känna den andra dimensionen på den plats där man bor. Mestadels för att lära känna de väsen som bebor den. Väsen av alla slag, neutrala, skadliga och nyttiga.
Jag gör ju detta med shamanska tekniker, men i artikeln finns förslag på andra sätt.

Vi gjorde den här övningen när vi stötte på en mara som någon "satt" i ett träd.

https://druidry.org/resources/seeking-the-spirit-of-the-land

by Caitlín Matthews ~ We live in a time when many are revisioning their spiritual practice, finding ways to contact ancestral and spiritual presences within
Annons:
[Vandra i Skönhet.]
2023-05-21 17:07
#1

Det här är något väldigt fint och härligt men personligen kallar jag inte det för övning för det är något som infinner sig helt naturligt på orter som jag bott och på platser som jag besökt över världen. Kikade lite hastigt i din länk Mandra och jag känner det är inte min väg att gå jag behöver inte andras redskap allt sker på så naturlig väg för mig ändå medan andra kan behöva tips och råd på vägen så är jag lugn och trygg säker och informationen kommer helt naturligt.

Jag har upptäckt mycket och har rest över hela världen och gör så än idag och jag behöver inte mina Shamanska tekniker heller för det här det bara infinner sig så naturligt på platser jag besökt eller på platser som jag bott.

Det finns en ande i allt och den anden är vi medveten om den är stor den är evig den är den som berättar för oss om hembygden eller andra platser som vi besöker och det här är något så väldigt fint för det bygger broar mellan världarna det bygger också broar mellan dom som levt före oss där skapas en fantastisk gemenskap mellan världarna så vi vet och känner varandra från olika tider och kan kanalisera varandras budskap så dom når fram till oss idag.

På mina många resor i Navajo pratas det om den store Anden en del kallar honom Gud/Jesus andra kallar honom något annat det finns många namn för den store men den enda Store den är vår egen ledsagare och guide genom våra liv och vår väg ser så olika ut varför jo för vi tillsammans med vår Guide vi gör olika resor vi gör olika erfarenheter men en sak som Navajos har lärt mig är det är att vår ande och vårt eget land vår hembygd/stam som är vår närmaste ande och det här tar ursprungsfolk största fasta på att hembygd och traditioner det ska föras vidare medan vi i vårt land slarvar med sånt där.

Om tre veckor åker jag tillbaka nu var det ett tag sedan jag var i Navajo och det känns som att komma hem varje gång för där sjunger anden men den här gången blir det lite svårt för många har dött och försvunnit både genom Covid något för hemskt i reservatet mer än på andra ställen men också genom ålder så återbesöket det blir tungt och den jag verkligen saknar som mest är min kära vän Lance som dog för några år sedan för han var verkligen min fina stöttepelare där men nu åker jag i alla fall för det finns människor som jag längtar efter och som gör mig gott så det här blir fina återseenden även om dom också blir känsliga och här känner jag hembygd Navajo är mitt land det är min ande och anden den ska vi alltid följa.

Mandra
2023-05-22 09:38
#2

#1: du skriver:
"Det här är något väldigt fint och härligt men personligen kallar jag inte det för övning för det är något som infinner sig helt naturligt på orter som jag bott och på platser som jag besökt över världen. Kikade lite hastigt i din länk Mandra och jag känner det är inte min väg att gå jag behöver inte andras redskap allt sker på så naturlig väg för mig ändå medan andra kan behöva tips och råd på vägen så är jag lugn och trygg säker och informationen kommer helt naturligt."

Förstår inte riktigt vad du menar. HUR kommer den naturligt? Den bara strömmar in av sig själv eller? Eller ber du att få informationen?

[Vandra i Skönhet.]
2023-05-22 10:55
#3

Om jag säger så här jag behöver inte anstränga mig och är öppen dygnet runt för andevärlden ett löfte som jag gav innan min inkarnation och det är det som är skillnaden mellan en shaman och ta exempelvis ett medium.

Dom brukar stänga ner när dom inte jobbar medan vi är öppna och tillgängliga dygnet runt för andarna.

Mandra
2023-05-22 11:05
#4

#3: jag är banne mig inte öppen och tillgänglig dygnet runt - utom om det pågår någon kris. tycker att detta är helt förkastligt.
och det är nog inte de flesta shamaner, vad jag vet - så det är inte en skillnad mellan shamaner och medium.
jag tycker det är lite tråkigt när du tar ditt sätt att jobba såsom gällande för alla typer av shamanism… för de flesta jobbar inte alls som du.
troligen någon navajo-grej. men då är det något som tillhör navajo-traditionen - ingenting annat.

Mandra
2023-05-22 11:09
#5

#3: och sen påstår du att du inte behöver lära av andra (som i min länk)…vilket är ett mkt märkligt uttalande
vi behöver alla lära oss saker av andra!

[Vandra i Skönhet.]
2023-05-22 11:20
#6

När det kommer till den andliga kunskapen lyssnar jag endast på andevärlden aldrig den fysiska människan däremot kan vi lära mycket av varandra i den jordiska sfären men det är en helt annan sak.

Annons:
Mandra
2023-05-22 11:55
#7

#6: grundläggande tekniker går alldeles utmärkt att lära av människor.

Spiritwolfz
2023-05-24 10:45
#8

#3: härligt😃 en till som går öppen dygnet runt..är varken shaman el medium och min lärdom kommer ifrån andevärlden, har varit ego och skolat mig privat 🤣

[Vandra i Skönhet.]
2023-05-24 15:10
#9

#8 Härligt säger jag med 👍 och den där var himla bra vart ego och skolat mig privat 👍 den knycker jag för framtida bruk men vete sjutton om jag ska berätta det för min guide Wolf då kanske han skickar dyra fakturan för privata lektioner 😂

Mandra
2023-05-25 09:21
#10

#8: ni säger att ni är öppna dygnet runt…men ni vet väl att ni bara kan fokusera på en värld i taget?

Mandra
2023-05-25 17:29
#11

#8: och hur vet du att det du lärt/lär dig är korrekt? är ofarligt?

Mandra
2023-05-25 17:30
#12

#9: samma fråga till dig:

och hur vet du att det du lärt/lär dig är korrekt? är ofarligt?

[Vandra i Skönhet.]
2023-05-26 16:53
#13

Bästa Mandra jag känner så här att nu är det hög tid att kliva ur den här diskussionen för min del 😎

Det här kan bli en diskussion som inte kommer någonstans, jag är så säker i min andlighet den behöver aldrig ifrågasättas och jag avgör direkt när det är gott eller ont det är något som inte ens behöver diskuteras eller ens förklaras det finns bara där det är så uppenbart och det borde du som Shaman veta och känna till om inte så blir jag uppriktigt förvånad om du inte gör det känns för mig väldigt främmande.

Men som sagt jag släpper den här diskussionen för det här kommer inte att leda någonstans alls och jag kommer troligen att bryta mot dina regler som du är bestämd med och dom har du all rätt till på ditt eget forum därför lämnar jag det här och går ur för jag behöver inte förklara, jag behöver inte svara jag vet med all säkerhet det får räcka med det 🙂

Önskar dig en fin Fredag och en underbar helg nu är det så vacker sommar och så mycket som blommar ut där hela naturens underbara andar, magi och skapelsen får nytt liv det är vad vi ska fokusera på nu är pånyttfödande som ger oss så mycket liv och framför allt positiv energi från den jordiska naturen hela vägen in i anden ❤️

Annons:
Mandra
2023-05-26 17:47
#14

#13: bara som vanligt då…du vägrar att svara på frågor.
du bara tror/anser att du kan allt av dig själv.
och man ska bara tro på allt du säger, utan några förklaringar.

det är inte ok för mig.

Mandra
2023-05-27 11:02
#15

#13: ja eftersom du inte kan säga vad du vill utan att bryta mot reglerna…så gör jag det. :)

du anser inte att det finns några skadliga väsen.

Upp till toppen
Annons: