Polskifte?
Vet ni vad ett polskifte är?
Och hur det påverkar jorden? Påverkar människor?
Vi är förmodligen mitt uppe i ett polskifte.
#0: Personligen tror jag att ett polskifte har yttre orsaker. Det är en mycket magnetisk stjärna som periodvis närmar sig solens grannskap. Eftersom den magnetiska stjärnan tros 'invertera' sig själv i sin yttersta position från solen sett, så påverkas alla planeter som är magnetiska. Jordens skal är magnetiskt och därigenom kommer vår planet tvingas 'vända på sig' inom en viss framtid. Men även rotationen är 'korrelerad' med den magnetiska stjärnan. Därför kommer jordens rotation först stanna upp, därefter sker polskiftet.
Skrev en artikel om detta för några år sedan. Lägger en länk här:
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/

#1: ja det är väl klart att det har yttre orsaker.
fast om det beror på den här stjärnan vill jag låta vara osagt.
har hört talas om den förut…men inte i detta sammanhang..
läser din länk sen.
#2: Nej, det är relativt okända och ofta kontroversiella upgifter.
……………………………………
- Redigerat 2023-05-23 15:48 av JRSN

#3: jag tar upp det här för att ett polskifte påverkar människor, djur och natur negativt.

#0: En länk om vad ett polskifte är.
https://www.forskning.se/2020/01/09/nar-nordpolen-blir-sydpol/
#5: Finfint, men de där uppgifterna stämmer inte. De är endast till för att inte 'uppröra befolkningen'. Det är ungefär som när man nämner en neutronstjärna eller kanske den närmaste möjliga planeten med liv. Då är beskrivningen i stil med den är 'tre hundra miljarders miljoner ljusår bort'. Eller när fanns dinosaurierna; hundra biljoners miljarder år sedan levde de (kanske).
……………………………………

#6: jag blir inte särskilt upprörd av de där uppgifterna.
#7: Det är nog bara jag som går igång på sådana uppgifter. 😏
……………………………………

#8: :)

#1: jag har läst din länk…hur har du fått fram denna info?
#10: Tja, jag har studerat det här ämnet i många år nu. Det finns väldigt mycket info i gammal historia och litteratur. Men namnen varierar så man får pussla sig fram en del. Så det handlar mycket om intuition och att finna samband som egentligen är fördolda. Stjärnan i sig förekommer också inom esoteriken och där har man som bekant för vana att dölja informationen i mystik, symbolik, omskrivningar och religiösa berättelser. Det är extra svårt eftersom myndigheter av i dag inser komplexiteten och farorna. De vill därför gärna dölja och förvränga fakta, då de menar att allmänheten inte kan hantera alltför stora frågor.
……………………………………

#11: ok, tack för svar. det lät vettigt.